Ogilvy o reklame v digitálnom veku

    Doba, v ktorej by sa 40,5% mladých ľudí radšej vzdalo videnia na jedno oko ako internetu. Zdá sa vám to povedomé alebo skôr šialené? Voľte to prvé. To je dnešná doba. Na túto otázku totiž odpovedali mladí v rámci prieskumu v roku 2016 spoločnosti AT&T a výsledok bol presne taký, ako hlása prvá veta tohto odstavca. 

    „Za našich čias bolo všetko inak,“ počúvame od prarodičov a rodičov. Možno to už pomaly hovorievame aj my sami. V čom je to v súčasnosti iné? Je to len vplyv internetu? Zrýchlený život, ktorý si môžeme dovoliť vďaka všetkých inováciám, ktoré sa nám premietli do života? Alebo sme to my sami? Toto je doba digitálna. Doba, ktorá dáva obyčajnému človeku možnosť byť hviezdou internetu bez toho, aby kohokoľvek zo svojich fanúšikov stretol osobne.

    Pokiaľ je nejaký obor silno naviazaný na meniace sa trendy, je to marketing. Marketér. Profesia, ktorá v minulom storočí zahŕňala väčšinu aktivít v tomto obore. A dnes? Stačí sa len pozrieť na „rozmnoženie“ profesií, ktoré si bol tento obor nútený vytvoriť. PPC špecialista. Správca sociálnych sietí. SEO špecialista. Analytik. Digitálna doba prináša revolúciu v marketingu, nech sa už jedná o nekompromisné čísla predajov či boj o miesto na výslní (samozrejme na Instagrame, kde inde).

    Ogilvy o reklame v digitálnom veku z pera Milesa Younga, nevýkonného predsedu predstavenstva Ogilvy & Mather, nám robí sprievodcu touto novou dobou. Na marketingových kampaniach súčasnosti predvádza, ako sa doba zmenila a čo je správnym východiskom v reakcii na všetky turbulencie. Vysvetľuje nové princípy fungovania, nové formy komunikácie, ktoré firmy či celebrity musia ovládať, aby v dnešnom množstve informácií boli schopné zaujať a hlavne – aby zostali sledované.

    10 prípadových štúdií (Dove, Starbucks, Pokémon GO, Old Spice, Nike vs Nike+ atď.) ukazuje úspešné formáty reklamy či komunikácie, alebo dokonca rekonštrukciu business modelov vo svete po digitálnej revolúcie. Formáty, ktoré zasiahnu populáciu a nepustia ju. Formáty, ktoré sa nestanú digitálnym odpadom. Pretože v dnešnej dobe nič nie je tak krátke ako pamäť užívateľa sociálnych sietí.

    Pre porozumenie dnešnej reklame je potreba najprv pochopiť jazyk súčasných zákazníkov. Nemusíte sa orientovať na mileniálov. Nemusíte zamestnávať iba influencerov. Možno sa postačí len pozrieť, aká problematika trápi vaše publikum, a nájsť riešenie, ktoré by mu uľahčilo život. Nestačí len používať prázdne heslá, je potreba vlastnej premene veriť a táto kniha sa snaží ukázať vám cestu. Pomôcť vám nájsť správne východisko a pochopenie pre vašich zákazníkov.

    Kam kráča muž v logu Johnnieho Walkera? Vpred. Chce to ale aspoň jednu jasnozrivú myšlienku marketéra, aby muža v logu otočila a nasmerovala správne. Táto kniha kráča rovnakým smerom. Veríme, že sa do nej začítate a zavriete ju až na poslednej strane. Táto kniha sa totiž priam hltá. 

    Ďalšie články

    hore